DANIEL GÜNTHER BESØGER DUBORG-SKOLEN

Slesvig-Holstens ministerpræsident Daniel Günther var i dag på besøg på Duborg-Skolen i Flensborg. Med sig havde han sin mindretalsrådgiver Johannes Callsen og landdagspræsidenten, Klaus Schlie. Daniel Günther er for tiden på »sommertur« gennem delstaten.
På Duborg-Skolen fik ministerpræsidenten en rundvisning af Nantke Toben fra 13. årg. Hun er med i elevambassadørerne og en af de hyppige rundvisere på skolen. Sammen med elevrådsformand og elevambassadør Konstantin Jockel fortalte hun bagefter om skolen og især elevambassadørerene – et projekt, som både Daniel Günther og Klaus Schlie roste meget.
- Når man som jeg kommer fra Pinneberg, ved man ikke meget om det danske mindretal, sagde Klaus Schlie.
- Sådan er det også med folk fra Sjælland, sagde Konstantin Jockel for at tydeliggøre projektets vigtighed både nord og syd for grænsen.
- Det var en stor ære at få ministerpræsidenten på besøg. Næsten så stor som Dronningen, sagde han med et smil efter mødet.

Styrelsen beslutter sig for mere åbenhed

På sit møde torsdag den 25. april besluttede Skoleforeningens styrelse at flytte to punkter, referatet af et møde, som nogle af styrelsesmedlemmerne har haft med driftsrådet, og forvaltningens samarbejde med driftsrådet, fra den lukkede til den åbne del af mødet.

Mine jævnaldrende på den anden side af grænsen

Det er en ordentlig flok førskolebørn, der er i Hiort Lorenzen Skolens Børnehave i Slesvig, men de 44 sydslesvigske børn var faktisk i undertal, da der den 19. marts var tre børnehaveklasser med i alt 60 børn fra Hærvejsskolen i Rødekro på besøg.

Byggeri udfordrer fleksibiliteten

Grundet sanering mangler en hel underetage på Store Vi-Vanderup Danske Skole. Der må derfor tænkes ud af boksen for at finde plads til at gå i skole.