Skoleforeningens formand, Paul Salwik benyttede lejligheden til at udtrykke styrelsens fulde tillid til direktionen, mens næstformand Troels Kaysen, som refererede fra mødet med driftsrådet, tydeliggjorde, at der både er uenigheder og enigheder i samarbejdet.

Flytningen af de to punkter til skete som et led i ønsket om mere åbenhed i Skoleforeningen, og det var en enig styrelse, der efterfølgende vedtog i det helt taget at gøre sine møder mere åbne.

Det skal blandt andet ske ved også at skrive punkterne på det lukkede møde på dagsordenen, om nødvendigt i anonymiseret form.

Ændringerne sker i høj grad også for løfte kvaliteten af styrelsesmøderne.

Således står der også i det forslag, styrelsesmedlem Nikolaj Stage Jensen havde udarbejdet, blandt andet, at protokollen fremadrettet opdeles i et beslutningsreferat og en protokol.

- Ledelsen, som skal følge styrelsens beslutninger, har kun behov for at vide, hvad vi har besluttet, sagde Nikolaj Stage Jensen, der også mener, at et dagsordenspunkt skal være så tydeligt, at ingen har behov for at læse bilag for at finde ud af, hvad det handler om, lige som det i givet fald skal fremgå, hvad der ønskes besluttet.

- Vi begynder at nærme os noget, der ser fornuftigt ud, sagde Nikolaj Stage Jensen, der mener, at ændringerne »giver større gennemskuelighed i beslutningsprocessen«, og hans styrelseskolleger viste sig altså enige ved at nikke ja til hans forslag.

Den offentlige del af styrelsesmødet bød desuden på blandt andet orientering om det danske initiativ »Sammen om skolen« og et nyt elev-administrationssystem.

Åh nej, vi skal spise

En af grupperne i Kappel Daginstitution havde det svært, og de voksne var ved at give op. Så rakte de ud til PPR