IT-fieldservice medarbejdere

TVÖD

Ugentlig arbejdstid:

Særlige bemærkninger:

Dansk Skoleforening for Sydslesvig e.V. søger IT-fieldservice medarbejdere med 38,25 ugentlige timer per 1. maj 2024 eller snarest derefter.

Handicap er ingen hindrig. Ansøgere med handicap, der er lige så kvalificerede som de øvrige ansøgere, har fortrinsadgang til stillingen.

Nærmere oplysninger:

Nærmere oplysninger kan fås ved henvendelse til IT-chef Leif-Olaf Truelsen-Knigge, tlf. 0461-5047157

Adresse:

Ansøgninger med relevante bilag og angivelse af stilling og jobnummer sendes til job@skoleforeningen.org.

Ansøgningsfrist:

01. januar 0001 00:00

Offentliggjort:

18. marts 2024

Andre:

Er du vores nye kollega i IT-afdelingen hos Dansk Skoleforening for Sydslesvig e. V.?

Du vil være medansvarlig for driften af Skoleforeningens administrative og pædagogiske IT-systemer. Afdelingen står for systemernes vedligeholdelse og videreudvikling, yder brugersupport ved tekniske problemer og besvarer spørgsmål om nye produkter. Hvis du brænder for at skabe gode IT-brugeroplevelser både for medarbejdere og vores børn og unge på dagtilbud og skole, så er du den rette kandidat.

IT- afdelingen supporter ca. 1.000 administrative og ca. 2.000 pædagogiske arbejdspladser.

Du vil arbejde i et team på 30 kollegaer. Der lægges stor vægt på en professionel og struktureret optræden i samarbejdet med vores brugere. Det vil være en stor fordel, hvis du kender til Dansk Skoleforening for Sydslesvig e. V. og dens virke i forvejen. Arbejdssproget i Skoleforeningen er dansk (tysk er en fordel). Yderligere informationer kan findes på vores hjemmeside: www.skoleforeningen.org

I Skoleforeningen arbejdes der bl.a. med følgende programmer:

• Famly, Skoleintra, Mircosoft 365, UNI-Login, SharePoint
  • Virtualisering på Citrix Xen og HyperV, både til klienter og servere
  • IP-telefoni via Innovaphone
  • Helpdesk systemet SysAid

Er det dig?

• Du brænder for IT og viser gerne initiativ
  • Du beholder overblikket
  • Du følger opgaverne til dørs
  • Du er en team-player med godt humør
  • Du er tålmodig, også i hektiske situationer
  • Du arbejder selvstændigt og systematisk

Vi forventer, at…

… du er uddannet på IT-området eller har tilsvarende erfaringer

… du har en struktureret arbejdsmåde inden for et team

… du er serviceorienteret og målrettet, motiveret af at hjælpe andre

… du trives i en pædagogisk IT-verden

… du sætter dig hurtigt ind i nye IT-systemer

… du er god til at formulere dig på dansk, både mundtligt og skriftligt

Arbejdsopgaver:

• IT-førstehjælp - umiddelbar hjælp til et pludseligt opstået teknisk problem. Ved hjælp af faste procedurer konstateres om fejlen kan rettes selv, eller om der er behov for 2nd- eller 3rd-level support.
  • Fejlrapportering, fejldiagnosticering og evt. lokale arbejdsopgaver i forbindelse hermed.
  • Fejlmelding af garantireparationer til Servicegruppen.
  • Installation af programmer/drivere, perifert udstyr på vores institutioner
  • Koordinering og gennemføring af pakkeinstallation ved udlevering eller vedligeholdelse af udstyr.
  • Skifte forbrugsstoffer, ordne papirstop m.m. hhv. understøtte personalet, hvis de har udfordringer med det.
  • Gennemføring af nødvendige manuelle gendannelser af IT-udstyr og vedligehold, som ikke kan varetages via automatismer.
  • Oprettelse/ændring/sletning af brugerkonti til administrative og pædagogiske systemer for institutionens medarbejdere

Ansættelsen:

Tiltrædelse den 1. maj 2024 eller snarest derefter i Flensborg, Tyskland, med en ugentlig arbejdstid på 38,25 timer. Lønindplacering sker i henhold til TVÖD EG 9b.

Kontaktperson for nærmere informationer: Kontorleder Leif-Olaf Truelsen-Knigge, IT-Kontoret,

tlf. + 49 461-5047157

Ansøgning:

Ansøgningen med relevante bilag sendes elektronisk til: job@skoleforeningen.org