Satrup Daginstitution

Antal ansatte

satrup.daginstitution@skoleforeningen.org

map

Satrup Daginstitution drives af Dansk Skoleforening for Sydslesvig.

Åbningstiden er fra: 7.00-15.00

Der er plads til maksimum 19 børn under tre år og 30 børn over tre. Daginstitutionen er opdelt i både:

• En elementargruppe
  • Vuggestuegruppe
  • og en aldersintegreret gruppe.

Børnene kommer fra Satrup skolekreds: Hostrup, Havetoft, Havetoftloit, Dammholm, Klappholz, Grossolt og Satrup.

Selve kørslen bliver foretaget af børnehavebussen mod betaling. Sproget i daginstitutionen er dansk, og børnene indskoles i Satrup Danske Skole.

Vi har fokus på dansk sprog og kultur, natur og motorik. Vi er dagligt ude med børnene og har årligt projekter som skovuger og teater.

Til de børn, der står på vores venteliste, tilbyder vi en miniklub. Man er velkommen til at kontakte børnehaven og høre nærmere på  telefon-nr.: 494633 2029 930 59

Satrup Daginstitution er en lille institution, hvor et tæt forældresamarbejde og samarbejdet med skolen er enormt vigtigt.

Vi forventer, at forældrene deltager aktivt til forældrearrangementer så som forældremøder, fester, forældrekaffe o. lign. og at vi har en åben dialog omkring børnene.