Tidligere ansatte kan deltage i konsulentundersøgelsen

De forhenværende medarbejdere som har forladt Skoleforeningen siden 2018, har også mulighed for at deltage i den konsulentundersøgelse, som skal undersøge ledelseskulturen i foreningen.

Tidligere ansatte kan deltage i konsulentundersøgelsen

I efteråret 2022 bebudede Skoleforeningens Styrelse en uvildig konsulentundersøgelse som skal afdække faktuelle forhold, der kan belyse eventuelle udfordringer i ledelseskulturen hos Skoleforeningen og ledelseskulturens påvirkning af det psykiske arbejdsmiljø for nuværende og de tidligere ansatte, som siden 2018 er stoppet i Skoleforeningen. Konsulentundersøgelsen er aftalt med Skoleforeningens driftsråd.

Skoleforeningen har indgået en aftale med Advokatfirmaet Poul Schmith, Kammeradvokaten til dette formål. Advokatfirmaet kan modtage indberetninger om disse forhold. Rammerne for undersøgelsen er blevet præsenteret på to medarbejdermøder i starten af ugen. Tidligere medarbejdere finder linket til undersøgelsen på Skoleforeningen.org.

Indberetningen kan ske på dansk eller tysk, Indberetningen online eller som en telefonsamtale. Indberetningen er muligt frem til den 5. april. Der kan indberettes om både velfungerende eller problematiske forhold. Advokatfirmaet ønsker at få et så detaljeret billede af ledelseskulturen og arbejdsmiljøet som muligt. Alle, der indberetter, skal tydeligt markere, hvilket ledelsesniveau beretningen handler om. Der skal også markeres, hvis der er brug for en særlig anonymitet af indberetningen, for eksempel fordi meget få mennesker kender til sagen. Der fåes flere informationer rundt omkring undersøgelsen under kapitlerne »Ramme for undersøgelsen« og »Databeskyttelsespolitik” på undersøgelsens forside.

Det handler om mod

Mod er en styrke. Og selv om ikke alle synes, de er modige, er de det måske alligevel. Det ved indskolingen i Store Vi-Vanderup.