Styrelsen kritiserer Skoleforeningens Direktør

Skoleforeningens Styrelse har i går henvendt sig til alle ansatte:Kære medarbejdere

I Skoleforeningens Styrelse har vi drøftet den mail, som Direktør Lars Kofoed-Jensen har skrevet til formanden for Folketingets Sydslesvigudvalg, Christian Juhl.

En enig Styrelse finder det kritisabelt, at Lars Kofoed-Jensen har skrevet en mail, der er formuleret så uklart, at den sætter Skoleforeningens skoleledere og lærere i et dårligt lys.

Det er ikke acceptabelt, og det har vi sagt til Lars Kofoed-Jensen.

Skoleforeningens formand Udo Jessen har indrømmet overfor Styrelsen, at det var en fejl at blåstemple Direktørens udsagn uden at kende til mailens indhold.

I Skoleforeningens Styrelse forventer vi fremadrettet at blive involveret på et tidligt tidspunkt i lignende sager. Vi har også et krav om og tillid til, at Skoleforeningens Direktør gør alt, hvad der er nødvendigt for at genoprette den tillid, der er mistet hos Skoleforeningens medarbejdere.

Styrelsen for Dansk Skoleforening for Sydslesvig

Fra tombola til trøstebamser

Centralforvaltningens personaleforening har doneret 77 bløde bamser til Diako-sygehuset i Flensborg.