Koncert med SKURK og Det Vestfynske Pigekor

37 musikere, 25 korsangere og 2 solister står sammen på scenen ved i alt tre sommerkoncerter. To koncerter spilles i Sydslesvig og den tredje koncert spilles i Vissenbjerg på Fyn.

Koncert med SKURK og Det Vestfynske Pigekor

Koncerten er et grænseoverskridende samarbejde mellem Skoleforeningen, Assens Musikskole og kulturforeningen Arbeitskreis Musical-2021 e.V.

Samarbejdet udspringer af det kulturelle fællesskabsprojekt ”Am Markt”, som blev gennemført i Frederiksstad sidste år i anledning af byens 400-års jubilæum. Her deltog bl.a. SKURK, korpigerne fra Fyn samt strygerelever fra Assens og fra Kreismusikschule Nordfriesland.

De to koncerter i Sydslesvig spilles Fredag den 2. juni kl. 19.30, på Duborg-Skolen i Flensborg og Lørdag den 3. juni kl. 16.00, Schule an der Treene i Frederiksstad

Sidste gang SKURK gav koncert var i 2019. Orkestret er intakt og super motiveret ovenpå flere Corona-pauser og de dygtige musikere glæder sig til endelig igen at kunne præsentere et program alene og sammen med pigekor og venskabsmusikere.

To solister

Helene Frank er den ene af de to talentfulde sangsolister. Helene har sunget med SKURK siden 2014 og har beriget koncerterne med sin smukke stemme og mange sublime fortolkninger.

Den anden sangsolist er Rune Carstensen, som synger med SKURK for første gang. Det unge sangtalent har sunget i kor i 1.-10 klasse. Først på Hiorth Lorenzen Skolen og senere på

A.P. Møller Skolen i Slesvig, hvorfra han blev student i 2022. Rune har også været en tur forbi Rock-Pop-Akademi.

SKURK har forberedt sig ved 8 lørdagsprøver i Flensborg og en øveweekend på Fyn og de spiller musik af blandt andre Philip Sparke, Astor Piazzolla og Ibrahim Maalouf. Traditionen tro et program som spænder over musik hentet fra både det klassiske og det rytmiske repertoire.

Koncertturnéen gennemføres med støtte fra Interreg Deutschland-Danmark og den Europæiske Union og billetter kan bestilles på: info@musical-2021.de

Entréprisen er 5 Euro for børn og 8 Euro for voksne. Dirigent er Bente Stenger og korleder Rikke Barsøe Florens.

Royal udfordring for de ældste i Nibøl

Inspireret af januars tronskifte i Danmark, har de ældste elever i Nibøl lavet egne monogrammer. Og det har på været med til at løfte fællesskabet.

Førstehjælp på skoleskemaet

For nylig havde Treja Danske Skole sat en hel formiddag af til at lære førstehjælp. Men det kunne sagtens have meget mere.