Forårets forældremøder

Skovlund-Valsbøl Skole og Skovlund Børnehave inviterer til forældremøde den 17. marts 2020.Mødet afholdes på skolen i Skovlund fra 17:00 til ca. 18:30.Vi starter med et oplæg om ”Børn og unges brug af multimedier” ved skolens lærer Willi.Desuden aflægges beretninger og der er valg til skolens Samarbejdsråd og til Fællesrådet.

A. P. Møller Skolen inviterer til stort forældremøde med beretninger samt valg til samarbejdsråd og fællesråd tirsdag, den 24. marts, kl. 19.30.

Duborg-Skolen inviterer til Stort forældremøde på Duborg-Skolen den 24. marts. 2020. Kl. 17.00 fortæller rektor Heino Aggedam om visioner, pædagogisk fokus og udvikling på Duborg-Skolen, og kl. 17.30 viser skolens elevambassadører rundt på skolen og fortæller om deres hverdag. Fra kl. 18.00 er der valg til Samarbejdsrådet og Fællesrådet.

Jørgensby - Skolen afholder det store forældremøde onsdag d. 25.03 kl. 19.00-ca. 21.00. Mødet indledes med skolens kor, herefter aflægger samarbejdsrådetderes årsberetning. Under anden del af mødet er der valg til samarbejds- og fællesrådet.Aftenen rundes af med et temaet - børn og unges brug af digitale medier v/ medierådgiver Kay Schiefelbein

Stort forældremøde i Sørup for børnehaven og 1.-6. klasse, 26.3.20, kl.18-19.30. Valg til samarbejdsråd og Fællesråd. Andre emner er »Fra nye lærerplaner til nye evalueringsskema. Hvorfor har vi dem og hvordan har jeres erfaring været med dem? Hør om tanken bag de nye skema og kom med feedback til skolen. Hvad synes I var godt og hvad skal måske ændres?«, »Kort om emneugen uge, »Kort om lejrskole uge 20 «. HotDog-hygge efter et svensk møbelhus princip (1,50€ pr.stk.).

Harreslev Danske Skole og Kobbermølle danske Skole inviterer til skoledistriktets store forældremøde d.16.04.2020 kl. 19.00. i skolens Blå Sal på skolen i Harreslev.

Hiort Lorenzen-Skolen inviterer til stor forældremøde den 15. april 2020. Mødet finder sted på skolen og starter kl. 19. På dagsordenen er der valg til samarbejdsråd og fællesråd.Desuden er »de unges brug af digitale medier« debatemne.

Oksevejens Skole inviterer til sit store forældremøde torsdag d. 16. april.Kl. 18.00 - 19.00 kommer Claus Jørgen Jensen og Per Oetzmann fra Grænseforeningen og for tæller om genforeningen og elevudveksling. Kl. 19.00 - 19.45 beretter skoleleder og samarbejdsråd om det forgange år, men efterfølgende valg til samarbejds- og fællesråd. Kl. 20.00 - 21.00 Mette Carendi (cand. mag i psykologi med speciale i følelser og tilknytning) kommer og fortæller om ”vanskelig” adfærd som gråd/raserianfald og om hvordan vi trækker barnet tæt til os når konflikterne raser. https://mettecarendi.com/ (arrangementet koster 5€ hvis man ikke har børn i Oksevejens vuggestue, børnehave eller skole)

Der er valg mandag den 20/4 kl. 19.00 på Husum Danske Skole. Mødet afholdes i skolens festsal og der serveres kaffe og kage. Vi har valg til Fællesrådet, skolens samarbejdsråd og skolekredsen. Vi håber at se rigtig mange af jer!

Nibøl Danske Skole inviterer til sit store forældremøde sammen med Nibøl Dagtilbud den 22. april 2020. Mødet finder sted på skolen og starter kl. 17.00. På dagsordenen er der valg til skolens samarbejdsråd og fællesråd. Desuden afholdes der en mindretalsmesse i gymnastikhallen.

Kaj Munk-Skolen inviterer til sit store forældremøde d. 22-04-2020 kl.18.00 – 21.00. På dagsordenen er der valg til samarbejdsråd og fællesråd samt sidst informationer til uge 20

Ejderskolen inviterer til sit store forældremøde torsdag d. 23.04.2020 kl. 18.30. På dagsordenen er der valg til samarbejdsråd og fællesråd. Desuden vil skolen orientere om vores visionsarbejde, og Rendsborg og omegns foreninger og institutioner informerer om deres arbejde.

Sønder Brarup Danske Skole inviterer til sit store forældremøde tirsdag den 28. april 2020, kl. 18,00 i skolens aula. På dagsordenen er der bl.a. valg til samarbejdsråd og fællesråd. Desuden er der oplæg ved Helle Wendler fra Dansk Sundhedstjeneste om god omgang med digitale medier/mobiltelefoner.

Mine jævnaldrende på den anden side af grænsen

Det er en ordentlig flok førskolebørn, der er i Hiort Lorenzen Skolens Børnehave i Slesvig, men de 44 sydslesvigske børn var faktisk i undertal, da der den 19. marts var tre børnehaveklasser med i alt 60 børn fra Hærvejsskolen i Rødekro på besøg.

Byggeri udfordrer fleksibiliteten

Grundet sanering mangler en hel underetage på Store Vi-Vanderup Danske Skole. Der må derfor tænkes ud af boksen for at finde plads til at gå i skole.