NYHEDER

Læs nyt fra de danske dagtilbud og skoler i Sydslesvig.

Eleverne skal informeres – og det bliver de

19 oktober 2024

Der er ingen, der bliver fremhævet frem for andre, når de unge sydslesvigere skal vejledes omkring deres fremtid. Alle muligheder bliver lagt på bordet, siger Skoleforeningens konsulent for Uddannelse og Job.

Motionsdagen er lagt i elevhænder

19 oktober 2024

På A. P. Møller Skoler er det eleverne på 12. årgangs idrætsprofil, der arrangerer motionsdagen før efterårsferien for resten af skolen.

Kampen om gymnasieeleverne

12 oktober 2024

Skal Skoleforeningen lade gymnasier fra Danmark komme på charmeoffensiv i Sydslesvig? Det mener en forælder. Styrelsen vedtager kompromis.

En dag i et andet univers

12 oktober 2024

Tirsdag den 2. oktober åbnede oplevelsesparken Universe Science Park i Nordborg dørene for en masse skoleklasser, der gennem oplæg, workshops og fri leg skulle helt tæt på naturvidenskab og opleve, hvordan de sjove aktiviteter i Universe kan relateres til medarbejdernes arbejde i Danfoss.

Matemat1k er også bogstav3r

12 oktober 2024

Kan du ikke læse i dansk eller tysk, kan du heller ikke i matematik, påpeger naturfagslærer. Men også i naturfagene er der masser af hjælp at hente.

Der er hjælp at hente

12 oktober 2024

Hvis ordblinde får hjælp til læsningen, får de lige så meget ud af bøgerne. Og den hjælp er nem at få.

Undervisning i hjælp

12 oktober 2024

Digitaliseringen har gjort hjælpen til ordblinde større og lettere at gå til – men det kræver, man ved, hvad man gør.