HALV- OG HELÅRSEVALUERING

Her finder du informationer om den nye halv- og helårsevaluering

HALV- OG HELÅRSEVALUERING

Det, der er vigtigst gennem hele skoleforløbet, er, at barnet og den unge er i udvikling, og selv ved, hvad det kan, og hvad der er næste skridt. Læring er en proces, og der skal være plads til at lave fejl og lyst til at lære mere. I Skoleforeningen er vi derfor i gang med at udvikle en evalueringskultur, hvor der er fokus på den løbende evaluering, og hvor det er elevens læring og progression, der er i fokus. Læs mere herom i fagenes læreplaner under afsnittet om evaluering.

Ved den første halvårsevaluering i indskolingen føres der en samtale med forældrene om barnets faglige, sproglige, personlige og sociale udvikling i skolen. Herefter evalueres eleverne ved hvert halvår med et evalueringsskema. Evalueringsskemaerne hænger sammen med fagenes læreplaner og viser, hvor langt eleven er nået inden for fagenes kompetencemål i forhold til det, der er arbejdet med i undervisningen samt inden for nogle overordnede lærings-, social- og sprogkompetencer.

Fra 8. -10. klasse gives halv- og helårsevalueringen som bogstavkarakterer, mens den i gymnasiet gives som talkarakterer.

Læs alle de nødvendige informationer her: Halv-og-helaarsevaluering

Udveksling for en hel årgang

For første gang har hele 11. årgang på A. P. Møller Skolen i år deltaget i udveksling med jævnaldrende fra Danmark.

Styrelsen beslutter sig for mere åbenhed

På sit møde torsdag den 25. april besluttede Skoleforeningens styrelse at flytte to punkter, referatet af et møde, som nogle af styrelsesmedlemmerne har haft med driftsrådet, og forvaltningens samarbejde med driftsrådet, fra den lukkede til den åbne del af mødet.