Plads til at udfolde sig

Ny dagtilbud i Satrup taget i brug.

Plads til at udfolde sig

I godt en måned har børnene og det pædagogiske personale nu været flyttet ind i den nye dagtilbud i Satrup.

- Selve flytningen tog en uge og vi fik stor hjælp af både Skoleforeningens håndværkere, forældrene og de ansatte, fortæller dagtilbudsleder Helle Witt-Nommesen.

Men flytningen var kun de sidste skridt. I et helt år har personalet sorteret, valgt fra og gjort klar til flytningen fra den gamle børnehave i Hostrup og til den ny matrikel lige ved siden af den danske skole i Satrup. Tilblivelsen af den nye institution har varet endnu længere og har været meget lærerigt for dagtilbudslederen.
- Det har været en spændende tid og et godt samarbejde med Skoleforeningens ansvarlige for byggeriet, Thomas Heyer. Vi er så glade for at være her ved siden af skolen nu, for det støtter det gode samarbejde vi i forvejen har, siger Helle Witt-Nommensen.

»De gamle børn« flyttede med, og blev suppleret af de nye vuggestuebørn.
- Vuggestueafdelingen er fyldt op med de ti pladser i starten af næste år. Seks vuggestuebørn er allerede flyttet ind, siger lederen.
Og selvom de fleste børn kender hinanden, skal de og personalet først finde sig igen i de nye omgivelser.
- Vi er nu 8 pædagogiske medarbejdere, deraf to på fuld tid. Det er fire mere end i Hostrup. Samtidig er børnene blevet delt op i andre grupper, så selvfølgeligt er det noget nyt for os alle sammen, siger Helle Witt-Nommensen.
- Samtidig nyder vi de nye rammer og at vi kan folde os ud på en helt anden måde, siger hun.

Fra tombola til trøstebamser

Centralforvaltningens personaleforening har doneret 77 bløde bamser til Diako-sygehuset i Flensborg.