Babyboom i Skoleforeningen

Samfundet får flere børn, det gør Skoleforeningen også

Babyboom i Skoleforeningen

De ansatte i Skoleforeningen følger en udvikling, som man for tiden iagttager i hele Tyskland. Der bliver født langt flere børn, end man havde regnet med for bare få år tilbage. Mens der for eksempel i 2015 var syv af Skoleforeningens pædagoger på barsel i løbet af hele året, er antallet for 2019 allerede nu på 18. Det er næsten en tredobling, selvom året slet ikke er slut endnu.

Skoleforeningen blev opmærksom på denne markante stigning, fordi budgettet for i år på dette område på ingen måde svarede til de reelle udgifter.

- For en gangs skyld en merudgift, som Skoleforeningen og hele samfundet kan glæde sig over, siger Skoleforeningens direktør Lars Kofoed-Jensen.

Det handler om mod

Mod er en styrke. Og selv om ikke alle synes, de er modige, er de det måske alligevel. Det ved indskolingen i Store Vi-Vanderup.