Aktuelle Corona-informationer til Skoleforeningens forældre 7 maj.2020

Slesvig-Holstens socialminister Heiner Garg har meldt ud, at landet ønsker at indføre fleksible nødgrupper i løbet af maj måned. Ministeriet er ikke kommet med en præcis dato endnu.

Det betyder, at nødgrupper udvides til at omfatte yderligere børn med forældre der arbejder indenfor systemrelevante erhverv og som ikke har en anden mulighed for pasning. Hvilke grupper der præcist er tale om er endnu ikke meldt ud.

Desuden skal der finde en indskrænket pasning sted af førskolebørn og børn med et særligt behov (enten på dags- eller ugebasis). Gruppestørrelsen bliver forhøjet fra 5 til 10 børn.

Som det næste skridt, men uden at der er sat dato på, har ministeren meldt ud, at også alle andre børn kan få en indskrænket pasning (enten på dags- eller ugebasis).

I et yderligere skridt skal gruppestørrelserne forhøjes til 15.

Sidste skridt er, at dagtilbuddene vender tilbage til almindelig pasning.

Du kan læse den detaljerede plan her:

Styrelsen beslutter sig for mere åbenhed

På sit møde torsdag den 25. april besluttede Skoleforeningens styrelse at flytte to punkter, referatet af et møde, som nogle af styrelsesmedlemmerne har haft med driftsrådet, og forvaltningens samarbejde med driftsrådet, fra den lukkede til den åbne del af mødet.

Mine jævnaldrende på den anden side af grænsen

Det er en ordentlig flok førskolebørn, der er i Hiort Lorenzen Skolens Børnehave i Slesvig, men de 44 sydslesvigske børn var faktisk i undertal, da der den 19. marts var tre børnehaveklasser med i alt 60 børn fra Hærvejsskolen i Rødekro på besøg.

Byggeri udfordrer fleksibiliteten

Grundet sanering mangler en hel underetage på Store Vi-Vanderup Danske Skole. Der må derfor tænkes ud af boksen for at finde plads til at gå i skole.