Hvem leder SKURK?

Bente Stenger er diplomuddannet klarinettist fra det Fynske Musikkonservatorium og bl.a. modtager af Martin Andersen legatet, som har muliggjort videre studier i Paris. Sammen med Ensemble Fyn er hun blevet kåret som »Årets Fynske Musiknavn 2002«.

Bente har som medlem af Embla Trio været prisvinder ved DR P2 Kammermusikkonkurrence i 2004. Siden 2007 har Bente været ansat ved Dansk Skoleforening for Sydslesvig, hvor hun underviser i klarinet og saxofon og leder Frederiksstad Orkestret. Bente har arrangeret og dirigeret musikken til Skoleforeningens opsætninger af »Snedronningen« i 2008, »Peter Pan« i 2010 og »Pinocchio« i 2013. Bente har i 2011 modtaget Slesvig Ligaens hæderslegat.

Bente komponerede og dirigerede musikken til forestillingen ”Am Markt”, som blev opført i Frederiksstad i 2022 i anledning af byens 400-års jubilæum og hun kunne herefter indskrive sig i byens ”gyldne bog”.

Bente leder SKURK sammen med sin mand Bjarne Stenger-Wullf, som udover at være leder af Skoleforeningens Personalekontor også er trompetist og flygelhornspiller. Bjarne underviser i trompet og spiller i JazzCoast Orchestra.

Foto: Georg Buhl