Styrelsen peger på Andrea Heimrath

På sit første møde har Skoleforeningens nye Styrelse indstillet Andrea Heimrath til at blive Skoleforeningens nye formand. Troels Kaysen skal efter Styrelsens ønske være næstformand.

Torsdag aften var første gang, den fuldtallige nye Styrelse i Skoleforeningen var til møde. Ved et første møde inden sommerferien manglede to medlemmer, da valget på Duborg-Skolen var blevet skubbet på grund af stormvejr.

Syv ud af 12 styrelsesmedlemmer er nye og en stor del af mødet gik med en første introduktion af Centralforvaltningens forskellige afdelinger og især det der rører sig på dagtilbuds- og skoleområdet lige for tiden. Det var også på dette første møde, at Styrelsen indstiller kandidater til Skoleforeningens formandskab, som skal vælges på det kommende fællesrådsmøde den 28. september. Og Det er den nuværende næstformand Andrea Heimrath fra Skovlund, som Styrelsen peger på. Forskellige styrelsesmedlemmer fremhævede især at hun er en udpræget holdspiller og har været med til at præge Skoleforeningen de seneste år. Styrelsen pegede dernæst på Troels Kaysen fra Hüsby til at følge efter som Skoleforeningens næstformand.

Ifølge Skoleforeningens vedtægter skal andre kandidater offentliggøre deres kandidatur senest 14 dage før formandsvalget finder sted den 28. september. Man skal være medlem af Styrelsen for at kunne stille op til de to poster.

Den nye Styrelse er: Andrea Heimrath, Skovlund-Valsbøl Danske Skole, Paul Salwik, Jes Kruse-Skolen, Troels Kaysen, A.P. Møller Skolen, Hauke Matthiessen, Ejderskolen, Anne Hahn-Ruempler, Friisk Foriining, Moritz Butz, Kaj Munk-Skolen, Björn-Ole Strichau, Husum Danske Skole, Ulla Virkkunen Andrees, Sild Danske Skole, Nikolaj Stage Jensen, Jens Jessen-Skolen, Olaf Runz, Duborg-Skolen, Philipp Bohk, Cornelius Hansen-Skolen, Svend Wippich, Harreslev-Kobbermølle Danske Skole

Udveksling for en hel årgang

For første gang har hele 11. årgang på A. P. Møller Skolen i år deltaget i udveksling med jævnaldrende fra Danmark.

Styrelsen beslutter sig for mere åbenhed

På sit møde torsdag den 25. april besluttede Skoleforeningens styrelse at flytte to punkter, referatet af et møde, som nogle af styrelsesmedlemmerne har haft med driftsrådet, og forvaltningens samarbejde med driftsrådet, fra den lukkede til den åbne del af mødet.