Skolekorstævner i Sydslesvig 2020

Godt 300 sangglade elever deltog i sidste uge i det årlige korstævner for de sydslesvigske skolekor. Sangene, der blev sunget, var komponeret og arrangeret af den erfarne komponist og kordirigent Anders Møller. Anders selv deltog i de to dage som instruktør. Korene har øvet sig godt på numrene hjemmefra.

Til Korstævnerne bliver de finpudset og slutteligt fremført for forældre og andre interesserede, fortæller Ture Pejdersen, Skoleforeningens konsulent for faget musik, som har arrangeret de to korstævner. Publikum var begejstret. Dirigenten havde en medrivende energi. Det fik både børnene og publikum til at være helhjertet med under opvisningen, fortæller Milles oma fra koncerten i Egernførde.

4.3.2020 på Jes Kruse-Skolen i Egernførde.

Deltagende skoler: Gustav Johannsen-Skolen, Hanved Danske-Skole, Skovlund-Valsbøl-Skole, Jørgensby-Skolen, Gottorp-Skolen, Hiort Lorenzen-Skolen, Harreslev Danske-Skole, Jaruplund Skole, Jes Kruse-Skolen og Cornelius Hansen-Skolen

5.3.2020 på Treja Skole:

Deltagende Skoler: Husum Danske-Skole, Bredsted Danske-Skole og Treja Skole.

Udveksling for en hel årgang

mandag 01.01.0001 - mandag 01.01.0001

For første gang har hele 11. årgang på A. P. Møller Skolen i år deltaget i udveksling med jævnaldrende fra Danmark.

Styrelsen beslutter sig for mere åbenhed

mandag 01.01.0001 - mandag 01.01.0001

På sit møde torsdag den 25. april besluttede Skoleforeningens styrelse at flytte to punkter, referatet af et møde, som nogle af styrelsesmedlemmerne har haft med driftsrådet, og forvaltningens samarbejde med driftsrådet, fra den lukkede til den åbne del af mødet.