Nyt forældreunivers er klar

6113 breve er netop nu på vej til Skoleforeningens nye forældre med et tilbud om et være med i et nyt forældreunivers på Flensborg Avis hjemmeside.

Den nye satsning hedder KomMit Sydslesvig.

Brevet indholdet QR-kode og et login, der fra nu giver alle gratis adgang til Flensborg Avis’ KomMit-univers på hjemmesiden alle ugens dage. Her er der artikler og tips, opskrifter og børnesider målrettet familier med børn i die mange danske institutioner.

- Sprogligt tager vi hensyn til, at ikke alle nye forældre er lige skrappe til dansk, så svære danske ord bliver oversat til tysk, der er resumeer og artiklerne er korte. Når man læser artiklerne på hjemmesiden, kan man få dem læst op på dansk. Det gavner alt sammen sprogudviklingen, siger projektchef på Flensborg Avis, Kirsten Elley.

Ud over et univers på Flensborg Avis’ hjemmeside er KomMit Sydslesvig også en 16-siders sektion i lørdagsudgaven. Den bliver husstandsomdelt til de nye forældre. Her er flertallet af de store danske foreninger repræsenteret med egne sider og for første gang samlet på et sted. Her vil alle forældre frem over også finde Fokus.

- Det har helt klart en merværdi for alle Skoleforeningens forældre, at de nu ved siden af at få deres Fokus hver uge også får en Flensborg Avis en gang om ugen og tilgangen til hele forældreuniverset,” siger Daniel Dürkop

Er man problemer med at logge ind på KomMit, så er der hjælp at hente her:

Hotline-telefon: 0461 5045 410

Hotline-mail: komm-it@fla.de

Udveksling for en hel årgang

For første gang har hele 11. årgang på A. P. Møller Skolen i år deltaget i udveksling med jævnaldrende fra Danmark.

Styrelsen beslutter sig for mere åbenhed

På sit møde torsdag den 25. april besluttede Skoleforeningens styrelse at flytte to punkter, referatet af et møde, som nogle af styrelsesmedlemmerne har haft med driftsrådet, og forvaltningens samarbejde med driftsrådet, fra den lukkede til den åbne del af mødet.