NYE REGLER OMKRING SNOTNÆSER

I den sidste version måtte barnet ikke komme i institutionen i 48 timer. Denne regel erstattes med en 24 timers regel, hvor barnet ved let forkølelse skal iagttages i hjemmet.

Nu er det således at en let forkølelse, løbende næse, ligesom let eller lejlighedsvis hoste (hvis det kradser i halsen eller man gentagende gange har brug for at klare halsen (rømme sig) ikke længere udelukker barnet fra at kunne komme i institutionen. Disse børn kan komme i dagtilbud og skole.

Denne ændring er ligeledes tilpasset i diagrammet ”Empfehlung – Krankheitszeichen: Darf mein Kind in die KiTa oder Schule” hvor det endnu engang er synliggjort til forældrene, se vedhæftede, som I bedes dele ud til forældre.

Udveksling for en hel årgang

For første gang har hele 11. årgang på A. P. Møller Skolen i år deltaget i udveksling med jævnaldrende fra Danmark.

Styrelsen beslutter sig for mere åbenhed

På sit møde torsdag den 25. april besluttede Skoleforeningens styrelse at flytte to punkter, referatet af et møde, som nogle af styrelsesmedlemmerne har haft med driftsrådet, og forvaltningens samarbejde med driftsrådet, fra den lukkede til den åbne del af mødet.