Ny Rektor på Duborg-Skole

Heino Aggedam bliver ny rektor på Duborg-Skolen i Flensborg.

Ny Rektor på Duborg-Skole

Han kommer fra en stilling som vicerektor på Sct. Knuds Gymnasium i Odense og starter på sit nye job den 1. oktober. Skoleforeningens Styrelse fulgte på sit møde i går en enstemmig indstilling fra Duborg-Skolens samarbejdsråd.
- Jeg er sikker på, at vi har fundet en leder, som kan rumme både fællesskolen og gymnasiet. En leder, som vil være i tæt dialog med eleverne og lærerne og ikke er bange for at tage fat, siger formanden for Duborg-Skolen samarbejdsråd, Torsten Johannsen Voss.
- Jeg tror, at Heino Aggedam er en leder, der både er ambitiøs, visionær og inspirerende, siger styrelsesmedlem Oluf Hoppe, som var med til ansættelsessamtalen.

Jens-Søren Jess, styrelsesmedlem og medlem af Duborg-Skolens samarbejdsråd roste hele processen med at bruge et rekrutteringsfirma.
- Det har været en meget struktureret og professionel proces, sagde han.Det er Torsten Johannsen Voss enig i.

- Vi ansætter jo ikke en ny rektor hver dag, så det har haft en stor betydning at have et firma med, som stillede nogle spørgsmål til kandidaterne, som vi måske ikke selv havde stillet, siger han.Heino Aggedam er 43 år gammel, gift med Irene og har tre børn. Hans undervisningsfag er dansk, tysk og idræt og han har blandt andet boet i Tyskland i to år og har spillet vandpolo på eliteniveau.

Udveksling for en hel årgang

For første gang har hele 11. årgang på A. P. Møller Skolen i år deltaget i udveksling med jævnaldrende fra Danmark.