Juleglimt i børnenes øjne

Også i år understøtter Dansk Skoleforening for Sydslesvig aktionen »Juleglimt«, som giver gaver til syge børn, der er nødt til at tilbringe juleaften på hospitalet.

- Det er så vigtigt, at især disse børn også må få en dejlig jul, mens de ikke kan være hjemme hos deres familier juleaften. De kan ikke danse omkring juletræet og få lækker mad ved et fin dækket bord. Tænk hvor dejligt det kunne være, hvis hver enkelt af jer kunne pakke en lille gave til disse børn og få dem til at glæde sig rigtig meget juleaften, siger Birthe von Kehler, som er initiativtager for juleglimt, som på tysk hedder »Kinderaugen zum Leuchten bringen«.

Gaver hentes

Dagtilbud eller skoler, som ønsker at deltage i juleglimt kan samle gaver sammen, som så bliver hentet af Skoleforeningens bogbus i institutionen.

Man kan også selv aflevere gaverne hos: Camping & Freizeit, Skandinavien-Bogen 4, Handewitt, Union- Bank, Süderstraße 89, Harrislee, Union-Bank, Große Straße 2, Flensborg, Alte Post, Rathausstr. 2, Flensborg, Jacob Erichsen, Lise-Meitner-Straße 26, Flensborg, Edeka Otte Harrislee, Firma Kodo Werkstrsße 10, Handewitt.

Sidste frist for personlig aflevering er torsdag den 14.12.23.

Afleverer man gaven i institutionen ved lederen, hvad der er sidste frist. Det kan være før den 14. december.

- Det i gør i år er, at i køber en lille ting, som i pakker ind som sædvanlig og skriver på, om det er til en pige eller dreng, og til hvilken alder det ca. er til, siger Birthe von Kehler. Det må ikke være brugte ting, da de ikke er sterile.

Donationer

Juleglimt modtager også donationer, som kommer hospitalerne og børnene på psykologiske afdelinger tilgode. Union-Bank Flensborg Juleglimt e.V. IBAN: DE88 2152 0100 1000 3235 58 SWIFT: UNBNDE21XXX.

Institutionerne rundt omkring i Sydslesvig understøtter i år også andre formål. I Frederiksstad samler skolen ind til fordel for en julepakke-konvoi fra Ladies Circle og Hiort Lorenzen-Skolen i Slesvig samler ind til det lokale »Frauenhaus«.

Åh nej, vi skal spise

En af grupperne i Kappel Daginstitution havde det svært, og de voksne var ved at give op. Så rakte de ud til PPR