Dagsværkdag i Sydslesvig

Operation Dagsværk samler til unge i Uganda.

Dagsværkdag i Sydslesvig

Eleverne på Duborg-Skolen var i dag ude i de sydslesvigske haver for at samle løv, i garager og skure for at rydde op eller i Flensborgs gågade for at synge til fordel for et socialt projekt målrettet til unge i ulande. Det er Operation Dagsværk dag, hvor unge forlader skolebænken for en dag, for at tjene penge til initiativer som støtter unge mennesker i fattige lande. Det er projekter der fungerer som en håndsrækning til, at de af egen hjælp kan skabe bedre levevilkår for sig selv og deres familier. I år går pengene til at forbedre handicappedes vilkår i Uganda.

I løbet af de næste dage bliver der talt op, hvor mange penge der er blevet tjent i Sydslesvig og i hele Danmark. Desværre lykkedes det ikke at få aktiveret andre Sydslesvigske skoler til at være med i Operation Dagsværk i år. Det var der ellers for første gang lagt op til. Men dagsværkerne på Duborg-Skolen har allerede fået tilbagemeldinger om, at andre sydslesvigske skoler vil være med til næste år.

Udveksling for en hel årgang

mandag 01.01.0001 - mandag 01.01.0001

For første gang har hele 11. årgang på A. P. Møller Skolen i år deltaget i udveksling med jævnaldrende fra Danmark.

Styrelsen beslutter sig for mere åbenhed

mandag 01.01.0001 - mandag 01.01.0001

På sit møde torsdag den 25. april besluttede Skoleforeningens styrelse at flytte to punkter, referatet af et møde, som nogle af styrelsesmedlemmerne har haft med driftsrådet, og forvaltningens samarbejde med driftsrådet, fra den lukkede til den åbne del af mødet.