Bedste venner

Glade og trætte børn efter sydslesvigsk korstævne

Bedste venner

Mere end 200 børn fra 10 skolekor var onsdag samlet på Gustav Johannsen-Skolen til det årlige skolekorstævne. Børnene havde indstuderet seks sange fra sangbogen »Venner«, skrevet af musiker og forfatter Bjarne List Nissen. Det var også Bjarne List Nissen, som var instruktør til stævnet, de er blevet til en fast tradition i skolekorernes årshjul.

- Det har været et rigtigt godt arrangement, og vi vender hjem med glade og trætte børn, siger korleder på Jes Kruse-Skolen i Egernførde, Natascha Lindahl.

Alle korene havde øvet sangene hjemmefra og brugte hele formiddagen på at føre dem sammen til en koncert. Kl. 12.30 var forældre og venner samt nogle af Gustav Johannsen-Skolens elever så inviteret til denne »arbejdskoncert«, som Bjarne List Nissen kaldte det.

- Sådan hedder det, når jeg giver beskeder til sangerne, mens de synger, forklarede han.

Der blev sunget pop, rock og numre, der svingede. Alle sangene handlede om venskab eller om det at blive uvenner. For, som det hed i n af sangene, »Du er den bedste ven, jeg ikke vil have«.

Udveksling for en hel årgang

For første gang har hele 11. årgang på A. P. Møller Skolen i år deltaget i udveksling med jævnaldrende fra Danmark.