Skt. Hans-Børnehaven

skt.hans-bhv@skoleforeningen.org

map

Mere om os:

Skt.Hans-Børnehave er en af Skoleforeningens ældste daginstitutioner. Børnehaven blev grundlagt i 1950 med lokaler i Sct.Hans Kirken, og flyttede i 1976 til den nuværende adresse: An der Johannissmühle. Børnehaven har en central beliggenhed på den østlige side af Flensborg fjord med gode muligheder for oplevelser i naturen.

Åbningstiden er mandag til fredag fra kl. 7.15- 15.15

Børnehavens indretning inviterer til fantasifuld leg og vi har en dejlig legeplads til fysisk udfoldelse. Derudover har vi et lille værksted til kreative aktiviteter og et tumlerum.

Vi er normeret til 40 børn, som er fordelt på to stuer ”de Små og de Store”.

De 4-5-årige bliver taget ud af gruppen ca. 2 gange om ugen til et særskilt sprogarbejde og leg i mindre børnefællesskaber.

I førskolen lægges der fundament for børnenes alsidige udvikling ved at give dem de nødvendige udfordringer og gøre dem fortrolig med skolen.

Børn og forældre bliver en del af et enestående fællesskab hos os!

Det er vores mål, at børnene skal opleve sig værdifuld og bidragende i samspillet, uanset social og kulturel baggrund. I vores fællesskab kan børnene finde samhørighed og lære at tage ansvar og drage omsorg for hinanden. Vores fællesskab giver tryghed, så hvert enkelt barn får lyst og mod til at udfolde sig.

Vi ser det som vores kerneopgave at arbejde for et godt børneliv, hvor glæde og omsorg vægtes højt og bliver til grobund for børnenes læring, trivsel og dannelse.                                                  Ved at udvikle trygge rammer og bæredygtige relationer, giver vi børnene mulighed for at opleve dansk kultur og sprog og fællesskabets styrke, så de kan blive til aktive medskabere i fremtidens samfund!

Vores fælles fundament bygger på et anerkendende, relations- og ressourceorienteret børnesyn. Hvert barn hos os er noget ganske særligt! Et selvstændigt individ med egne holdninger og følelser, ressourcestærk ud fra egne betingelser. Vi møder det med åbenhed og nysgerrighed.

Børnene er sammen med 6 fantastiske pædagogiske medarbejdere, som glæder sig til at tage imod dem!

Vi ses!