Efterskolernes dag i Slesvig

I weekenden var sydslesvigske unge og deres forældre igen inviteret til »Efterskolernes Dag«. I år fandt messen sted på A. P. Møller Skolen i Slesvig.

- Det er et vigtigt arrangement, hvor de unge og deres forældre kan informere sig om, hvilke muligheder der er for ophold, siger Skoleforeningens uddannelseskonsulent Stephanie Schönbeck-Graf.

18 efterskoler fra Danmark og den sydslesvigske Ladelund Ungdomsskole med en bredt tilbud præsenterede sig i Slesvig.
- Vi har været nødt til at sige nej til en håndfuld skoler, fordi det ellers bliver for uoverskueligt. De får så muligheden til næste år, siger Stephanie Schönbeck-Graf.

Efterskolerne er blevet meget fokuseret på målgruppen til messen i Sydslesvig. De har stort set alle en med, der kan tale tysk, så de også kan snakke med de forældre, der ikke er så god til dansk endnu. Desuden har de skoler, som i forvejen har elever fra Sydslesvig, gerne dem med. De bruger også sydslesvigske forældre som ambassadører.

Skoleforeningens rejsekontor var også til stede for blandt andet at informere om støttemuligheder, som også ligger på Skoleforeningens hjemmeside.

Fra tombola til trøstebamser

Centralforvaltningens personaleforening har doneret 77 bløde bamser til Diako-sygehuset i Flensborg.