Elever fra Egernførde gav en hjælpende hånd ved Special Olympics

Heldagsskolens badminton-hold var med som frivillige, da handicappede dystede om billetten til de nationale Speical Olympics mesterskaber.

Dkflaegernførde -10034610698

Forleden blev der afholdt en kvalifikationsstævne i badminton til Special Olympics (for folk med ikke-synlige handicap) på Schulzentrum Süd i Egernførde. Vinderne kvalificerede sig til de nationale mesterskaber i Kiel til næste år.

For at en sådan foranstaltning kan gennemføres, er det nødvendigt med frivillige kræfter. Ved et tilfælde er arrangørerne faldet over Egernførde badmintonklubs hjemmeside og har dermed fået kontakt til Jens Büßen. Jens har i dette skoleår ligeledes stået som instruktør for Jes Kruse Skolens heldagsskoleaktivitet badminton. Han var hurtigt ude for at samle frivillige fra skolens hold, der kunne fungere som dommere ved stævnet.

Dommere

Stort set hele holdet har deltaget hele dagen som dommere og hjælpere til de forskellige kampe. Deres opgave bestod i at tælle point og vise spillerne tilrette på banen, og bortset fra nogle startnerver var det en opgave, de udførte roligt og sikkert og med en stor respekt for deltagerne.

I alt har der været 33 deltagere, der har spillet kampe á 7 minutters varighed. Eleverne var hele dagen meget motiverede, pligtopfyldende og har syntes, at det har været et spændende arrangement at deltage i.

Fra Jes Kruse-Skolens side har det været nemt at sige ja til at hjælpe ved et sådan arrangement, da det ligeledes tjener som en god reklame for skolens heldagsskoletilbud og viser, at vi som mindretal også kan og gerne vil yde vores. Når man derefter ovenikøbet får en stor ros med fra arrangørerne, så har det været indsatsen værd.