»Vores børn leger i livstræets krone«

Et skulderklapsarrangement til ansatte i Skoleforeningen med 25-års og 40-års ansættelse.

Dkflafokus -31907092

I de senere år har ungdomskollegiet i Flensborg dannet rammen for den festlige sammenkomst, som Skoleforeningen hvert år afholder for de ansatte, som har udmærket sig ved et særlig langt tilhørsforhold til foreningen. I år var det fem 25-års og en 40-års jubilar, som tog imod invitationen. De kunne blandt andet nyde den gode mad, som ungdomskollegiets kok Klaus Petersen og hans medarbejdere havde lavet til anledningen. Skoleforeningens formand, Udo Jessen, kaldte det »et rent skulderklapsarrangement«.

De er skabere

- Hver og en af jer har på sin post været med til at skabe Skoleforeningens gode omdømme. Det er jer, der er årsag til, at Skoleforeningen rundt omkring i Danmark og i Tyskland får at vide, at vi er professionelle, og at vores børn klarer sig godt der, hvor vi afleverer dem, sagde Udo Jessen.

- Det er på grund af jer og jeres bevidsthed omkring, hvad der er godt for børnene, at vores børn, som det står i omkvædet af »Livstræet«, får lov til at lege i livstræets krone, sagde Udo Jessen.

For Skoleforeningens direktør, Lars Kofoed-Jensen, var det første gang, at han deltog i jubilæumsfesten.

Skoleforeningens rygrad

- Og det er nok lidt underligt, at jeg, som ikke engang har været ansat i et år, skal holde en tale for jer, som har vist en stabilitet, der er beundringsværdig, sagde han.

Lars Kofoed-Jensen gjorde især noget ud af at slå fast, hvor stor betydning det »ikke-pædagogiske personale« har på en skole. »Katrin Bus«, som henter børnene om morgenen, eller pedellen, der i børnenes øjne »ejer skolen«.

- I har været med til at præge de unge, I er Skoleforeningens rygrad, sagde han.