Rendbjerg fylder 60 år!

Skoleforeningen siger tillykke til Sydslesvigjemmet Rendbjerg.

IMG_0521

Ved skoledirektør Bernhard Hanses 60 års fødselsdag blev der på Lærerforeningens initiativ indsamlet et beløb, som senere kom til at danne grundkapital til oprettelsen af lejrskolen Rendbjerg. I en beretning om Skoleforeningens lejrskoleaktiviteter roses lejrskolen 10 år senere som en »overordentlig velegnet lejrskolehjem til vor rådighed«, og beliggenheden beskrives med tidstypisk overentusiasme som »vist omtrent ideel«.

IMG_0519

Lejrskolehjemmet er fortsat til stor glæde for de mange skoler, der bruger den hvert år. De gode beliggenhed ved Flensborg fjord er stadigvæk garant for gode oplevelser. De sidste tre år har lejrskolens bygninger fået et tiltrængt løft med flot svenskrød maling på barakkerne og nye vinduer samt nyt tag til hovedbygningen.

IMG_0528

Skoleforeningens lykønskninger til 60 års jubilæet blev overrakt af formand Udo Jessen, som roste lejrskolens vigtige funktion for foreningens virke. I dagens anledning blev der serveret kagekoner, som blev modtaget med glæde af 52 lejrskolegæster fra Harreslev Danske Skole.

IMG_0538

Et kig i lejrskolens gæstebog giver indblik i husets historie.

IMG_0546IMG_0547