Farvel med ondt i maven

Birgit Messerschmidt fik en rørende afsked på A.P. Møller Skolen.

Dkfla -68372024

Både venner, bekendte og familie, politikere og nuværende og forhenværende kolleger var mødt op, da Skoleforeningen sagde farvel til forhenværende børne- og skolefritidschef, Birgit Messerschmidt, med en reception på A. P. Møller Skolen. Der var mere end 300 gæster i alt, og talerne nåede at belyse de fleste, både store og små, episoder i Birgit Messerschmidts 42 år lange arbejde i og for Skoleforeningen.

En ildsjæl

- Vi er rigtig mange, der har ondt i maven, fordi du går, sagde Skoleforeningens formand, Udo Jessen.
- For du har været en ildsjæl, der på bedste vis har synliggjort Skoleforeningen indadtil og udadtil, sagde han.

Skoledirektør Anders Molt Ipsen takkede sin direktionskollega for, at hun altid har set udviklingspotentiale på dagtilbudsområdet, blandt andet med hensyn til skolefritidsordningerne og vuggestuer.

Den nye dagtilbudschef Petra von Oettingen mindede om den rummelighed, viden og åbenhed, der har præget Birgit Messerschmidts lederstil.
- Du har altid haft en optimistisk tilgang til tingene og evnen til at lade dig begejstre og begejstre andre, sagde hun.

Det politiske liv blev repræsenteret ved konsul Henrik Hansen, SSWs landdagskvinde Jette Waldinger-Thiering og Slesvigs borgmester Arthur Christiansen, som også er tidligere borgmester i Hanved. Han har været Birgit Messerschmidts samarbejdspartner i mange år.

En DYR ven

Dkfla -71242025- Jeg skal også overbringe en hilsen fra byerne og kommunerne og sige, at du altid har været en DYR ven, sagde han.
- Men samtidig har vi altid været glade for at samarbejde med dig, fordi vi har følt, at du også kan se tingene fra kommunernes side, sagde han.

Til sidst fik Birgit Messerschmidt en fællesgave fra alle daginstitutioner: Et quilttæppe med symboler fra de enkelte institutioner. Aftenens underholdning stod Frøya Gildberg, Bente Stenger-Wulff, Duborg-Skolens 12. årgang og Hiort Lorenzen-Skolens Børnehave for.

Daniel Dürkop