Elever lavede spil om hekse

Fornem pris til danske elever i Slesvig

Dkfla 602

Ti elever fra 6. klasse på Hiort Lorenzen-Skolen i Slesvig var blandt vinderne på delstatsplan i en historiekonkurrence med forbundspræsident Joachim Gauk som protektor.

I alt deltog 1500 elevgrupper og 14 af dem var med til prisoverrækkelsen i landdagen i Kiel, hvor det var landdagspræsident Klaus Schlie og formanden for Köber-stiftelsen, Lothar Dittmer, der kårede syv vindere, som går videre til en tysk finale, samt syv særpriser, som eleverne fra Slesvig var blandt.

De vandt med emnet »Hekse i Slesvig«, hvor de havde beskæftiget sig med hekseforfølgelsen. En gang om ugen mellem september og februar havde de sammen med deres lærer Miriam Rix været på udstillinger om emnet på biblioteket og byarkivet. De havde siddet sammen og lavet en rapport og udviklet et spil om hekse.
- De har gjort et fantastisk stykke arbejde i deres fritid, og de har fået rigtig meget ud af det, roste Miriam Rix sine elever.

Daniel Dürkop