Vel mødt til de danske årsmøder 2015

Op imod 20.000 danske mødes ved over 40 folke- og festmøder 19.-21. juni fordelt over hele Sydslesvig under mottoet »Find Sydslesvig«.

Aarsmoede 2014 Flensborg

Aarsmoedeoptog 2014 FlensborgDet officielle Danmark er traditionen tro flot repræsenteret ved de 91. danske årsmøder i Sydslesvig: Folketingets 1. næstformand Bertel Haarder (V) er hovedtaler sammen med biskop Marianne Christiansen og Morten Messerschmidt MEP (DF) ved årsmødet lørdag aften på Flensborghus. Skatteminister Benny Engelbrecht (S) er hovedtaler ved lørdagens årsmøde kl. 14 i Kirkevang i Ladelund.

Beskæftigelsesminister Henrik Dam Kristensen (S) taler ved årsmødet fredag kl. 19 på Oksevejens Skole i Flensborg-Sporskifte. Slesvig-Holstens justits-, kultur- og europaminister Anke Spoorendonk (SSV) er hovedtaler på søndagens friluftsmøde i Flensborg fra kl. 14.15 sammen med ambassadør Per Poulsen-Hansen. Landdagspræsident Klaus Schlie (CDU) er hovedtaler på friluftsmødet i Slesvig søndag eftermiddag sammen med generalkonsul Henrik Becker-Christensen og Slesvig-borgmester dr. Arthur Christiansen. På friluftsmødet årsmødesøndag i Tønning er Grænseforeningens formand Mette Bock MF (LA) hovedtaler.

Det løbende ajourførte program her

Sydslesvigsk Forening e.V.