Tak for sommerferien 2014

Igen i år har børn fra de danske skoler i Sydslesvig fået mulighed for at tilbringe en del af deres sommerferie hos gæstfrie ferieværter i Danmark.

Takkehænder

Grænseforeningen og Dansk Skoleforening for Sydslesvig takker alle hjælpere i Danmark og i Sydslesvig og ikke mindst jer, der har taget imod et feriebarn fra Sydslesvig, for den store indsats. I har været med til at løse en meget vigtig folkelig opgave.

For børnene og for den danske folkedel i Sydslesvig er disse ferieophold hos jer af allerstørste betydning. Børnene får gennem samværet med jer rig lejlighed for at opleve hverdagen i Danmark. De får mulighed for at udvikle deres danske sprog, og de lærer dansk kultur at kende.

Jeres imødekommenhed er et udtryk for solidaritet og samhørighed med det danske mindretal i Sydslesvig. Som noget nyt, vil I som ferieværter i år modtage Skoleforeningens medlemsblad Fokus, som vil blive sendt en gang om måneden sammen med en udgave af Flensborg Avis, så I kan følge med i Sydslesvig året rundt.

Også på vegne af Grænseforeningen: Tak for sommerferien 2014!

Per Gildberg,
formand for Dansk Skoleforening for Sydslesvig e.V.