Et spændende byggeprojekt

Officiel indvielse af vuggestueafdeling og tilbygning i Jaruplund Børnehave.

Dkflajaruplund1

Byggeriet omkring Jaruplund Børnehave har været et spændende projekt for børnene. Mens børnehaven blev helt ny og desuden fik en vuggestueafdeling, lærte de små om gravkøer, byggematerialer og værktøj. Et eventyr var det også at være udstationeret på Jaruplund Danske Skole og ikke mindst på Spejdergården Tydal, der som så mange gange før havde sagt ja til at huse en børnehavegruppe til udeliv.
- Det er ikke mindst pædagogernes fortjeneste, at tiden gik så hurtigt og var så spændende, sagde Sarah Prose fra børnehavens samarbejdsråd, da der forleden var officiel indvielse af de nye børnehaverammer.

Nye udfordringer

Børne- og skolefritidschef Birgit Messerschmidt påpegede, at det netop kræver meget af både pædagoger, forældre og børn at få indrettet en ny børnehave. SSWeren Kaj Clausen, som er en af nybygningens fædre, bemærkede, at en vuggestue og ny velfungerende børnehave selvfølgelig også betyder et stigende behov i skolen, og det kan gå hen og blive en udfordring for Skoleforeningen og kommunen.
Hanved Kommunes borgmester Thomas Rasmussen var meget imponeret over bygningen og roste det gode samarbejde med Skoleforeningens tekniske afdeling og den byggeansvarlige Thomas Heyer.
Børnehaveleder Lone Petersen takkede skolen for det gode samarbejde og støtte under byggeprocessen.

Daniel Dürkop