Tønning-elever løb længst

Uffe-Skolens elever står i spidsen for 70.000 løbeglade skolebørn i delstaten.

Dkflatønningløb

TØNNING. Eleverne fra Uffe-Skolen i Tønning fik en førsteplads blandt alle skoler til løbekonkurrencen »AOK-Laufwunder« arrangeret af sygekassen. Næsten 70.000 elever fra Slesvig-Holsten deltog i konkurrencen. Eleverne fra Tønning var til præmieoverrækkelse med undervisningsminister Wanda Wende i Kiel for nogle uger siden.

En stolt skoleleder

- Det var første gang, vi deltog, og vi er selvfølgelig meget stolte af vores elever, siger skoleleder Horst-Werner Knüppel. Wara Wende sagde:

- Konkurrencen har vist, at vi er godt på vej til at forbedre elevernes motion i delstaten.

Eleverne kunne selv vælge, om de ville løbe 15, 30 eller 60 minutter uafbrudt. Tiderne og den distance, elevere opnåede, blev så omregnet sådan, at de kunne sammenlignes. I Tønning løb eleverne 60 minutter.

- Sådan en konkurrence er en god mulighed for at præsentere børnene for kondisport og bevægelse, sagde den slesvig-holstenske AOK-chef, Thomas Haeger mens formanden for delstatens atletikforbund, Wolfgang Delfs, fremhævede, at det er fællesskabet, der fremmer lysten til at drive sport.

Daniel Dürkop