Stort ønske om sammenlægning

Børnehavebørnene fra Drage har fundet sig godt tilrette i Frederiksstad. Nu flytter de måske for altid.

DRAGE/FREDERIKSSTAD. Skoleforeningens styrelse har på sit møde forleden drøftet muligheden for en sammenlægning af Drage Børnehave og Frederiksstad Børnehave. De to børnehaver har allerede nu en fælles ledelse. Som følge af bygningsskaderne efter orkanen Christian den 27. og 28. oktober sidste år, har Drage Børnehave været udstationeret i Frederiksstad Børnehave. På baggrund af de praktiske erfaringer fra de forløbne måneder har samarbejdsrådene ved Drage Børnehave og Frederiksstad Børnehave drøftet fordele og ulemper ved en eventuel sammenlægning af institutionerne og fælles placering i Frederiksstad Børnehave. Der har efterfølgende fundet to forældremøder sted.

Samarbejdsrådet ved Frederiksstad Børnehave anbefaler en sammenlægning. Det samme gør flertallet af forældrene i Drage Børnehave, hvor der dog også er kritiske røster.

- At lukke en børnehave er ikke noget, man bare afgør på et enkelt styrelsesmøde, sagde Skoleforeningens næstformand, Udo Jessen under diskussionen og anbefalede en drøftelse med de lokale. Styrelsen besluttede derfor at tage til Drage og Frederiksstad i september for at se nærmere på forholdene dernede. Frem til den endelige afklaring forbliver børnene fra Drage i Frederiksstad.

Daniel Dürkop