Kreativ kamp med farvepennen

Elever fordybede sig i spændende fortælle-tegne-projekt.

Dkflategnebattle2

Dkflategnebattle1SYDSLESVIG. Op imod 700 elever fra de danske skoler deltog i slutningen af juni i Skoleforeningens første tegnebattle.

Arrangementet blev afholdt på ti forskellige skoler rundt omkring i landsdelen, og det var historiefortæller Hans Laurens og tegneren Patrick Steptoe, der fulgte eleverne igennem dagen.

De unge fik rigelig lejlighed til at lade fantasien tage over. Hans Laurens fortalte en historie som eleverne i fællesskab bevæbnet med blyanter skulle nedfælde på et langt stykke papir fra en avisrulle. Patrick Steptoe gik rundt og tegnede sjove drilletegninger ind i børnenes tegninger. Og de unge kunstnere svingede bogstavelig talt penslen. I løbet af 20 minutter var de mange meter papir fyldt med kreative udfoldelser.

Optagede unge

- Det har været en super uge, siger Hans Laurens.
- De unge har været meget optaget af projektet, og vi har faktisk selv lært en del om, hvordan det her kan give de unge rigtigt meget, siger han. Patrick Steptoe er enig.
- Det har været nogle glade børn, vi har været sammen med i denne uge, siger han.
De malede billeder er efterfølgende blevet foldet til bøger, så skolerne kunne tage dem med hjem.

Daniel Dürkop