Heksen Esmaralda på Hiorten

Stor musikoplevelse på Hiort Lorenzen-Skolen.

Esmeralda

SLESVIG. Forleden myldrede det om eftermiddagen på Hiort Lorenzen-Skolen. 40 udklædte børn var mødt op på skolen sammen med deres forældre og bedsteforældre. Eleverne var klædt ud som hekse og troldmænd. Alle glædede sig til enten at høre eller til at være med til fremvisningen af musikhistorien om Heksen Esmaralda.

Minikoret var ansvarlig for den musikalske del. Minikoret er 46 sangglade elever fra 2. og 3. klasse. De havde fået lov til at møde udklædt, og det var de, det var et festligt syn.

Publikum ventede spændt i festsalen, og præcis kl.17.00 var der indtog med hekse og troldmænd. Musiklærer Arno Prost læste historien op. Minikoret sang og blev ledsaget af et band bestående af to forhenværende elever, skolen havde lånt fra A.P. Møller Skolen, samarbejdsrådets formand Ole Nielsky og musiklærer Kirsten Weiss.

Efter en god times tid var der stående applaus til koret, og alle tog hjem, godt underholdt og glade og tilfredse.

Daniel Dürkop