Åbent hus og valg i Husum

Skolen forbinder valg til samarbejdsråd og fællesråd med et stort mindretalsarrangement.

HUSUM. Danske Skole inviterer til åbent-hus arrangement torsdag den 10. april fra kl. 16. Her vil der både være mulighed for at få en snak med en lærer eller medlemmer af samarbejdsrådet og fællesrådet, se skolen, og der arrangeres værksteder, som relaterer til skolens hverdag.

Mange af de danske foreninger i området vil også være tilstede. Husum Cricketklub vil lave noget boldspil, der relaterer til cricket, fritidshjemmet holder åbent og serverer gratis mad til alle klokken 18. Skolen og skolekredsen står for forskellige aktiviteter i aulaen, hvor der også vil være informations- og underholdningstilbud fra Flensborg Avis, Sprogforeningen, SSW, HUIF, Dansk Sundhedstjeneste og SSF. Biblioteket indretter et læsehjørne og tilbyder brætspil og kirken sælger påskepynt. I førskolegruppen vil der være forskellige aktiviteter.

Efter maden klokken 18.30 er der valg til skolens samarbejdsråd og fællesråd samt en årsberetning fra samarbejdsrådet og skolens ledelse. Børnene kan i denne tid fortsætte med værksteder. Klokken 19.30 optræder eleverne med et gøgler-show i hallen. Arrangementet slutter klokken 20.

Daniel Dürkop