Alle institutioner

Duborg-Skolen

Ritterstr. 2724904 FlensburgTelefonnummer: 0461/144390E-mail: duborg-skolen@skoleforeningen.orgHjemmeside:
Leder: Ebbe B. RasmussenAfdelingsleder: Torben HansenKontor: Petra Thomsen, Susanne Abel Pedel: Jörg BraunFormand for samarbejdsråd: Anja L. KilpatrickAntal elever: 516Antal ansatte: 95

Duborg-Skolen

Duborg-Skolen i Flensborg er mindretallets grand old lady. Utallige generationer af sydslesvigske unge har gået her siden skolens oprettelse i 1920. I dag rummer skolen en fællesskole- (7.-10. klasse) og en gymnasieafdeling (11.-13. årgang) med tilsammen omtrent 600 elever og 75 lærere. Bygningerne er beliggende på et bakkedrag med en storslået udsigt over byen og fjorden, samme sted, som det historiske Duborg Slot igennem mange århundreder ragede op over mennesker og landskab. Duborg-Skolen er stolt af sine mange traditioner, men lægger vægt på tolerance, åbenhed og udvikling i sin formidling af kompetencer, som skal ruste eleverne menneskeligt og fagligt til at indtræde som borgere i Danmark, Tyskland og verden.

Se mere på www.duborg-skolen.de

54.79278,9.42908|gmap-skole.png|Duborg-Skolen|Ritterstr. 27|24904 Flensburg|http://www.skoleforeningen.org/institutioner/skoler/duborg-skolen;