Alle institutioner

Duborg-Skolen

Ritterstr. 2724939 FlensburgTelefonnummer: 0461/144390E-mail: duborg-skolen@skoleforeningen.orgHjemmeside:
Rektor: Heino Aggedam Vicerektor: John Læsøe Pædagogisk leder: Stefan Hesse Afdelingsleder: Torben Hansen Viceafd.led.: Stella Svenson Kontor: Petra Thomsen og Susanne Abel Pedeller: Jörg Braun og Norbert Jessen Formand for samarbejdsråd: Alexander von OettingenAntal elever: 539Antal ansatte: 82

Duborg-Skolen

Duborg-Skolen i Flensborg er mindretallets grand old lady. Utallige generationer af sydslesvigske unge har gået her siden skolens oprettelse i 1920. I dag rummer skolen en fællesskole- (7.-10. klasse) og en gymnasieafdeling (11.-13. årgang) med tilsammen omtrent 600 elever og 75 lærere. Bygningerne er beliggende på et bakkedrag med en storslået udsigt over byen og fjorden, samme sted, som det historiske Duborg Slot igennem mange århundreder ragede op over mennesker og landskab. Duborg-Skolen er stolt af sine mange traditioner, men lægger vægt på tolerance, åbenhed og udvikling i sin formidling af kompetencer, som skal ruste eleverne menneskeligt og fagligt til at indtræde som borgere i Danmark, Tyskland og verden.

Se mere på www.duborg-skolen.de

54.79278,9.42908|gmap-skole.png|Duborg-Skolen|Ritterstr. 27|24939 Flensburg|http://www.skoleforeningen.org/institutioner/skoler/duborg-skolen;