Alle institutioner

Sønder Brarup Børnehave

Raiffeisenstr. 2524392 SüderbrarupTelefonnummer: 04641/970366E-mail: soender.brarup.bhv@skoleforeningen.orgHjemmeside:
Leder: Bente JürgensenFormand for samarbejdsråd: Sina WittAntal normerede pladser: 59Heraf til børn under tre år: 9Antal ansatte: 7

Sønder Brarup Danske Børnehave

Børnehaven er oprettet i 1952, holder til i Raiffeisenstraße 25 i Sønder Brarup og er nabo til den danske skole, hvor børnene indskoles.

Sønder Brarup Børnehave drives af Dansk Skoleforening for Sydslesvig. Børnehaven er normeret til 59 børn, som er fordelt på 3 aldersopdelte grupper. Børnehavens åbningstid er fra kl. 7.30 til kl. 14.30. Vi tilbyder, at børnene kan blive hentet og bragt med børnehavebussen mod betaling.

En af vores opgaver er at formidle det danske sprog og den danske kultur til børnene og deres forældre. Desuden lægger vi vægt på motorik både i skolens gymnastiksal og ude i naturen samt en sund kostpolitik. Ved at sætte fokus på sund mad til maddage og forskellige projekter om kost og krop håber vi på i fællesskab med forældrene at skabe de rette vilkår for, at børnene kan udvikle gode og sunde kostvaner i forbindelse med bevægelse.

Sønder Brarup Børnehave er en institution, hvor et tæt forældresamarbejde og samarbejdet med skolen er vigtigt. Vi ønsker, at forældrene deltager aktivt til forældrearrangementer som forældrekaffe og fester som lanterneløb, sommerfest osv. og at vi har en åben dialog omkring børnene.

Du er altid meget velkommen til at kontakte os og høre nærmere på telefonen 04641-970366.

54.639108,9.765389|gmap-bornehave.png|Sønder Brarup Børnehave|Raiffeisenstr. 25|24392 Süderbrarup|http://www.skoleforeningen.org/institutioner/dagtilbud/soender-brarup-boernehave;