Alle institutioner

Satrup Daginstitution

Wolleshuus 224986 SatrupTelefonnummer: 04633-202993059
Leder: Helle Witt NommensenFormand for samarbejdsråd: Anja GuthardtAntal normerede pladser: 49Antal ansatte: 8

Hostrup Børnehave

Satrup Daginstitution drives af Dansk Skoleforening for Sydslesvig. Åbningstiden er 7.00-15.00. Der er plads til maksimum 19 børn under tre år og 30 børn over tre. Daginstitutionen er opdelt i  både en elementargruppe, vuggestuegruppe og en aldersintegreret gruppe. Børnene kommer fra Satrup skolekreds: Hostrup, Havetoft, Havetoftloit, Dammholm, Klappholz, Grossolt og Satrup. Selve kørslen bliver foretaget af børnehavebussen mod betaling. Sproget i daginstitionen er dansk, og børnene indskoles i Satrup Danske Skole. Vi har fokus på dansk sprog og kultur, natur og motorik. Vi er dagligt ude med børnene og har årligt projekter som skovuger og teater. Til de børn, der står på vores venteliste, tilbyder vi en miniklub. Man er velkommen til at kontakte børnehaven og høre nærmere på ovenstående telefon-nr.

Satrup Daginstitution er en lille institution, hvor et tæt forældresamarbejde og samarbejdet med skolen er enormt vigtigt. Vi forventer, at forældrene deltager aktivt til forældrearrangementer så som forældremøder, fester, forældrekaffe o. lign. og at vi har en åben dialog omkring børnene.

54.661226,9.51618|gmap-bornehave.png|Satrup Daginstitution|Wolleshuus 2|24986 Satrup|http://www.skoleforeningen.org/institutioner/dagtilbud/satrup-daginstitution;