Alle institutioner

Satrup Daginstitution

Wolleshuus 224986 SatrupTelefonnummer: 04633-202993059
Leder: Helle Witt-NommensenFormand for samarbejdsråd: Anja GuthardtAntal normerede pladser: 49Antal ansatte: 9

Satrup dagtilbud 1

Satrup Daginstitution drives af Dansk Skoleforening for Sydslesvig. Åbningstiden er 7.00-15.00. Der er plads til maksimum 49 børn. Børnene kommer fra Satrup skolekreds: Hostrup, Havetoft, Havetoftloit, Dammholm, Klappholz, Grossolt og Satrup. Sproget i børnehaven er dansk, og børnene indskoles i Satrup Danske Skole. Vi har fokus på dansk sprog og kultur, natur og motorik og sociale relationer. Vi er dagligt ude med børnene og har årlige projekter som skovuger og teater. Institutionen er opdelt i tre grupper. En vuggestue, en integreret gruppe og en børnehavegruppe. Grupperne er indrettet forskelligt efter de forskellige behov, men vi arbejder også funktionsopdelt på tværs af grupperne.

Satrup Daginstitution er en forholdsvis ny institution, hvor et tæt forældresamarbejde og samarbejdet med skolen er enormt vigtigt. Vi har en åben dialog omkring børnene og vi forventer, at forældrene deltager aktivt til forældrearrangementer så som forældremøder, fester og forældrekaffe. Den daglige gode kontakt lægger rammen for god trivsel, tryghed og glæde i henhold til samarbejdet omkring barnet.

54.661226,9.51618|gmap-bornehave.png|Satrup Daginstitution|Wolleshuus 2|24986 Satrup|http://www.skoleforeningen.org/institutioner/dagtilbud/satrup-daginstitution;