Alle institutioner

Hostrup Børnehave

Eckernförder Landstr. 19, Hostrup24873 HavetoftTelefonnummer: 04603/401E-mail: hostrup.bhv@skoleforeningen.org
Leder: Helle Witt NommensenFormand for samarbejdsråd: Kerstin HansenAntal normerede pladser: 35Antal ansatte: 5

Hostrup Børnehave

Hostrup Børnehave drives af Dansk Skoleforening for Sydslesvig. Åbningstiden er 7.30-14.30. Der er plads til maksimum 20 børn. Børnene kommer fra Satrup skolekreds: Hostrup, Havetoft, Havetoftloit, Dammholm, Klappholz, Grossolt og Satrup. Børnene kan blive hentet og bragt med børnehavebussen mod betaling. Sproget i børnehaven er dansk, og børnene indskoles i Satrup Danske Skole. Vi har fokus på dansk sprog og kultur, natur og motorik. Vi er dagligt ude med børnene og har årligt projekter som skovuger og teater. Til de børn, der står på vores venteliste, tilbyder vi en miniklub. Man er velkommen til at kontakte børnehaven og høre nærmere på telefonen 04603-401.

Hostrup Børnehave er en lille institution, hvor et tæt forældresamarbejde og samarbejdet med skolen er enormt vigtigt. Vi forventer, at forældrene deltager aktivt til forældrearrangementer så som forældremøder, fester, forældrekaffe o. lign. og at vi har en åben dialog omkring børnene.

54.661226,9.51618|gmap-bornehave.png|Hostrup Børnehave|Eckernförder Landstr. 19, Hostrup|24873 Havetoft|http://www.skoleforeningen.org/institutioner/dagtilbud/hostrup-boernehave;