DELTAGELSE I TRIVSELSUNDERSØGELSEN

Hvorfor skal jeg deltage?

Det er dine erfaringer og oplevelser, der gør det muligt at lære noget overordnet som organisation og udpege udviklingsmuligheder og indsatsområder. Vi håber, at undersøgelsen kan gøre os klogere på, hvordan Skoleforeningen som arbejdsgiver kan blive bedre til at takle den nuværende situation eller andre lignende situationer fremover.

Hvorfor er det vigtigt, at jeg deltager?

Deltagelsen er 100 % frivillig og kan foregå i arbejdstiden. Med din deltagelse bidrager du aktivt til at skabe en forbedring af trivslen på arbejdspladsen – som første skridt. Kun med et højt deltagerantal vil resultaterne give et udsagn, der kan udløse en effekt og føre til forandringer. Et højt antal af deltagere viser også, at I er interesserede i at forbedre trivslen på arbejdspladsen, og at der er et ønske om, at der arbejdes med emnet trivsel i Skoleforeningen. Vi håber, at du er med!

Skal man deltage i trivselsundersøgelsen?

Nej, man skal ikke deltage i trivselsundersøgelsen. Deltagelsen er 100% frivilligt og kan foregå i arbejdstiden. Vi vil dog gerne gøre reklame for, at så mange som muligt deltager i undersøgelsen. En høj svarprocent er vigtigt for et retvisende billede af medarbejdernes fornemmelse af deres trivsel eller psykiske arbejdsmiljø. Det gør en stor forskel for resultaternes betydning og relevans, når mange opfatter sagsforholdet sammenlignende!

Hvor lang tid vil det tage at svare på spørgsmålene?

Vi regner med, at det tager op til 10 minutter at svare på spørgsmålene. Hvis der er behov for og ønske om at uddybe svarene ved de åbne spørgsmål, kan det tage lidt længere.

Kan man deltage indenfor arbejdstiden?

Ja, du kan udfylde spørgeskemaet i arbejdstiden.

Hvordan deltager jeg?

Der findes forskellige muligheder for at deltage:

Medarbejdere i dagtilbud, skoler og forvaltningen

Du vil få en invitation i din Skoleforeningens e-mail indbakke. I dagtilbud er der også mulighed for, at det sendes via Famly. I invitationen kan du klikke på et link, som fører til spørgeskemaet - og så kan du gå i gang. Du kan deltage på din computer, tablet eller mobiltelefon.

Medarbejdere i rengørings-, køkken-, pedel eller håndværkerområde har to muligheder at deltage

Alle medarbejdere i de nævnte faggrupper vil få et spørgeskema (tysk og dansk) tilsendt hjem i uge 10. Ved spørgeskemaet er der vedlagt informationer om undersøgelsen, oplysninger om databehandling (samtykkeerklæring) og en frankeret returkuvert. Returkuverten kan sendes GRATIS med posten eller med Skoleforeningens buskørselsordning. Ellers findes der også et link og en QR-kode til at deltage online.

Må andre hjælpe mig med at udfylde spørgeskemaet?

Ja, selvfølgelig. Det kan være en hjælp, hvis du fx gerne vil drøfte spørgsmål eller har det svært ved at læse eller koncentrere dig, når du kigger på en skærm.

Har du spørgsmål?

Kontakt arbejdsmiljøledelse: