Kit Eichler

Skuespiller, instruktør og librettist Kit Eichler er uddannet på Odense Teaters Skuespillerskole i 1979 og har herefter været ansat på Odense Teater indtil 1987.

Kit Eichler

På Odense Teater har Kit Eichler spillet et utal af hovedroller fra Shakespeare og klassisk og moderne nordisk og tysk dramatik til lystspil og musical. Hun har derefter været på Det Kongelige Teater i København i fire år og sidenhen arbejdet freelance på størstedelen af de københavnske teatre, på TV, film og radio. Kit Eichler har gennem årene medvirket i alle de store revyer i Danmark, bl.a. Cirkusrevyen i 1992 og 93. Som instruktør har hun arbejdet på Det Danske Teater, Nyborg Sommeropera, Kammeroperaen og Den Fynske Opera. Kit Eichler har skrevet librettoer til Dansk Skoleforenings musical »Peter Pan« og »Pinocchio« samt Andy Papes opera »Til Døden Os«, Bo Jægers børneopera »Fyrtøjet« og Erik Ørums »Testamente« på Den Fynske Opera.